Monday, July 27, 2009

Singgahan Rahmat Perpaduan Nasional

Buat pertama kalinya PASTI Darul Ulum menerima pelawat dan tetamu dari Pulau Pinang. Rombongan Dr Mujahid Yusuf Rawa berserta 12 orang rombongan telah singgah dan memantau perkembangan PASTI di Kinabatangan. Persinggahan mereka dalam rangka lawatan ke Sabah bagi melihat potensi penubuhan Kelab Penyokong.

Rombongan Lajnah Perpaduan Nasional adalah Lajnah yang pertama turun di Sabah begitu berbangga dengan perkembangan PASTI di Sabah. Beliau mengharapkan PASTI menjadi wadah terbaik dalam mengembangkan Islam dan perjuangannya di bumi Sabah. Selain itu beliau tetap berharap agar PASTI dapat mengusahakan menerima pelajar-pelajar bukan Islam di PASTI-PASTI. Usaha ini penting bagi memperlihatkan Islam adalah agama yang syumul dan kejayaan PASTI-PASTI di semenanjung yang menerima pelajar Islam adalah bukti kurikulum PASTI adalah kurikulum yang baik

Lawatan ini turut disusuli dengan majlis perkenalan dengan anggota Lajnah Perpaduan Nasional. Suasana yang ringkas tetapi penuh persaudaraan ini diharapkan bakal menjadi momentum kepada perkembangan dakwah dan pendidikan Islam di bumi Sabah.

Rombongan Ust Dr Mujahid turut menyampaikan sumbangan kepada PASTI Darul Ulum dan pihak PASTI Darul Ulum mengucapkan berbanyak terima kasih di atas ke prihatinan mereka kerana pihak PASTI amat memerlukan sumbangan itu bagi menyiapkan PASTI yang tergendala kerana masalah kewangan sejak JUN lagi.

Pihak PASTI Darul Ulum juga berbangga dengan kesediaan pihak YB Dr Mujahid untuk memantau perkembangan PASTI dan memberi nasihat-nasihat yang berguna. Sememangnya kami sentiasa bersedia menerima tetamu Allah.


No comments: