Wednesday, May 20, 2009

PASTI Darul Ulum Berubah Wajah

Kita yang selalu mahukan perubahan. Perubahan ke arah yang lebih baik, pastinya akan sentiasa berusaha untuk melipatkan gandakan usaha. Apa lagi usaha ke arah membangunkan syiar Islam. Begitulah juga PASTI Darul Ulum, Kinabatangan, wajah dan keluasannya semakin bertambah. Ianya dibangunkan dengan kombinasi warga Kinabatangan dan juga para dermawan yang bermurah hati, yang datang dari seluruh pelosok bumi Allah. Itulah indahnya syiar dan perjuangan Islam, itulah kukuhnya nilai persaudaraan yang dibina baginda Rasulullah SAW.

Sikap pertanggungjawaban terhadap pendidikan Islam khususnya di bumi Sabah yang masih kering tandus dengan didikan dan ruh Islam. Sekalipun, kita gagal untuk menandingi suburnya pertumbuhan kelab karoke, kelab Malam dan majlis-majlis lara Araimaiti, kita tetap berusaha untuk menjadi penawar luka umat. Penawar itu, hanyalah dengan mendidik anak-anak kecil yang ibubapa mereka berhajatkan kepada penerapan nilai Islam dalm jiwa - jiwa anak-anak mereka. Paling tidak, anak-anak inilah yang menjadi sandaran untuk mendoakan keselamatan dan kesejahteraan ibubapa mereka di usia emas atau sesudah mereka tidur bertilamkan tanah dan bertemankan cacing-cacing.

PASTI adalah dalam daya upaya kita untuk membantu masyarakat dan menambahkan kebajikan kita. Sumbangan wang ringgit dan juga perahan keringkat gotong royong adalah saksi di akhirat kelak bahawasanya aku telah melaksanakan amanah Allah kepadaku, sekalipun apa sangatlah jasa ini, jika dibandingkan dengan nikmat Allah kepada kita yang tidak terhintung banyaknya.

Kami mengucapkan terima kasih kepada semua penderma dan penyumbang serta mereka yang telah memberi khidmat dalam menjaya pembinaan PASTI ini. Mudah-mudahan Allah memberkati dan menambahkan rezeki kalian. Apapun PASTI ini belum siap sepenuhnya. Sumbangan masih boleh terus dihulurkan. InsyaAllah, dalam posting yang akan datang penulis akan menyiarkan gambar peuh PASTI yang hampir siap.
membersih kawasan untuk supaya lebih bersih dan kelihatan cantikPapan dan simen bersedia untuk dijadikan binaan
Ini bukan tukang rumah yang original, hanya tunjuk pandai, harap-harap menjadi
meleleh juga peluh, maklumlah lama dah tak buat kerja berat
tidak runtuh juga bata ini. Masih teguh hingga sekarang
menyiapkan ruang pentas merangkap pejabat PASTI

No comments: